Elektrik Fatura Kalemleri Nelerdir?

ELEKTRİK FATURASINDAKİ KALEMLERİN DETAYLI AÇIKLAMARI

  • Elektrik Tüketim Değeri: kWh cinsinden elektrik kullanım miktarını belirtir. Faturanın okuma aralığını kapsayan dönemde ne kadar enerji harcadığınızı görmek için bu kaleme bakmanız gerekmektedir.
  • Elektrik Birim Fiyatı: kWh başına elektrik ücretini gösterir. Bu bedel için fiyatlama EPDK tarafından yapılır. Yıl içinde genelde 4 defa olmak üzere, çeyrek dönemlerin başında açıklanır.
  • Elektrik Tüketim Tutarı: Elektrik tüketim değeri ile elektrik birim fiyatının çarpımıdır.  Bu kalemde de harcadığınız elektrik enerjisinin TL cinsinden karşılığını görebilirsiniz.
  • Dağıtım Bedeli: Elektrik satışı için gerekli olan tüm harcamalar bu kapsamda yer alır ve tüm tüketicilerden tahsil edilir.
  • Elektrik Tüketim Vergisi (ETV veya BTV): Sayacın bulunduğu bölgedeki belediyeye aktarılan bedeldir. Mesken ve ticarethanelerden tüketim tutarının %5’i, sanayi grubundan ise %1 oranında tahsil edilir.
  • KDV: Tüketim tutarı üzerine tüm eklemeler yapıldıktan sonra çıkan tutarın Mesken ve Tarımsal Sulama tarifeleri için %8’i diğer tarifeler için %18’i kadar Katma Değer Vergisi alınır.

Serbest Tüketici Ne İşe Yarar

Serbest tüketici olmak, tüketicilere birçok avantaj sağlayan bir hak olarak görülmektedir. Ancak, bu hak kullanılırken dikkatli olunması ve tüm seçeneklerin dikkatlice değerlendirilmesi gerekmektedir. Serbest tüketici olarak daha uygun fiyat ile elektrik kullanmak mümkündür.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir